Operationeel beheer

Bij Dragintra begrijpen we dat elke organisatie unieke behoeften heeft als het gaat om wagenparkbeheer. Of u nu tijdelijke ondersteuning op locatie nodig hebt of u denkt aan het volledig uitbesteden van werkzaamheden, wij staan voor u klaar. We voeren de werkzaamheden uit met behoud van de normen en waarden binnen uw bedrijf, zodat uw medewerkers in goede handen zijn.

Operationeel beheer

Bij Dragintra begrijpen we dat elke organisatie unieke behoeften heeft als het gaat om wagenparkbeheer. Of u nu tijdelijke ondersteuning op locatie nodig hebt of u denkt aan het volledig uitbesteden van werkzaamheden, wij staan voor u klaar. We voeren de werkzaamheden uit met behoud van de normen en waarden binnen uw bedrijf, zodat uw medewerkers in goede handen zijn.

Unieke cross-border advies op maat

Als een van de weinige biedt Dragintra unieke cross-border dienstverlening voor het complete beheer van uw wagenpark. Onze op maat gemaakte oplossingen, van het bestelproces van nieuwe auto’s en het beheer van leasecontracten tot factuurcontrole en CO2-rapportage, nemen u al het operationele werk uit handen. Met ons single point of contact-principe ondersteunen we u moeiteloos in verschillende landen, zoals Italië, Polen en andere Europese landen, zodat u altijd één aanspreekpunt heeft voor uw wagenpark, ongeacht de locatie van uw voertuigen.

Ons dienstenaanbod in detail

Wagenparkbeheer

Het operationele beheer van een wagenpark vraagt om kennis, ervaring en tijd. Ons team van experts beschikt over alle benodigde vaardigheden om dit efficiënt en professioneel voor u te beheren, met behoud van de normen en waarden van uw bedrijf. Wij bieden een one-stop-shop dienstverlening voor deze vorm van extern wagenparkbeheer, waarbij we mensgericht werken en alles in één hand houden:

 

Welke taken voeren wij voor u uit:

  • Berijdersdesk : Een toegewijd team van medewerkers staat dagelijks klaar om uw medewerkers te helpen.

  • Bestelproces: Volgens de richtlijnen binnen uw beleid helpen wij uw medewerker bij het maken van een keuze voor een mobiliteitsbudget of het bestellen van een nieuwe lease-auto. Wij voeren het proces uit en zorgen voor de administratieve vastlegging en afhandeling.

  • Multi-biddingproces : Wij vergelijken de aanbiedingen van uw leveranciers en maken de beste keuze voor uw medewerker en organisatie.

  • Contractbeheer: Zorgvuldig beheer van leasecontracten, vraagt veel aandacht voor tijdige aanpassingen/ hercalculaties.

  • Beheer van brandstof- en laadkaarten: Optimale controle en toewijzing van brandstof- en laadkaarten.

  • Beheer van poolvoertuigen: Stilstand van auto’s kost geld, daarom streven wij naar een snelle inzet van de stilstaande auto’s. We besteden veel aandacht aan schone en veilige auto’s, wat bijdraagt aan tevreden medewerkers.

  • Administratieve verwerking: Alle contractuele gegevens en HR-administratieve taken worden door ons uitgevoerd. Wij leveren maandelijks kant-en-klare informatie voor de payrollverwerking.

  • Controle facturatie van alle leveranciers: Nauwkeurige controle van alle leveranciersfacturen.

  • Rapportage op verschillende niveaus: Duidelijke en gedetailleerde rapportages, om inzicht te geven in het beheer van uw wagenpark.

Wij stemmen onze dienstverlening af op uw behoeften. Met onze professionele en probleemoplossende aanpak zorgen we ervoor dat uw wagenpark goed wordt beheerd, uw medewerkers tevreden zijn en u grip houdt op de kosten.

Interim wagenparkbeheer

In het geval u behoeften heeft aan een tijdelijke ondersteuning, bij het beheren van uw wagenpark, dan zijn onze interim wagenparkbeheerders de perfecte oplossing voor tijdelijke opdrachten.

Ons team van experts beschikt over alle benodigde vaardigheden om u op korte termijn efficiënt en professioneel te ondersteunen.

Een interim wagenparkbeheerder beschikt over alle kennis, die wij ook dagelijks inzetten bij extern wagenparkbeheer, namelijk:

Onze interim wagenparkbeheerders werken bij voorkeur op locatie bij u op kantoor, zo houden we de lijnen kort.

Welke invulling kunnen wij geven:

  • Volledige operationele ondersteuning: Wij voeren alle processen uit die komen kijken bij wagenparkbeheer. Van het bestellen van auto’s tot het administratief vastleggen van documenten en gegevens.
  • Ondersteuning bij bestellingen: Heeft u voor een langere tijd geen nieuwe auto’s meer besteld, dan lopen uw werkvoorraden snel op. Wilt u deze op korte termijn verwerken en oplossen, dan kunnen onze interim wagenparkbeheerders daarvoor worden ingezet.
  • Contractbeheer taken: Als u achterstanden heeft opgebouwd in contractmanagement en daardoor specifieke taken zijn blijven liggen, zoals hercalculaties of herinzet van auto’s, kunnen onze interim wagenparkbeheerders deze taken overnemen.
  • Administratieve verwerking: Als u behoefte heeft aan ondersteuning bij het administratief verwerken van uw wagenpark, dan kunnen onze interim wagenparkbeheerders daarvoor worden ingezet.

Onze interim wagenparkbeheeroplossing helpt u bij het oplossen van tijdelijke bezettingsvraagstukken en het verlagen van de werkdruk om achterstanden weg te werken. Zo waarborgt u de continuïteit op uw afdeling

Mobiliteitsdiensten

Bij Dragintra leveren we een breed scala aan mobiliteitsdiensten om uw bedrijf te helpen met efficiënt en duurzaam wagenparkbeheer. Onze oplossingen stellen uw medewerkers in staat om flexibel en duurzamer te reizen.

  • Fietslease: Het aanbieden van fietslease is een aantrekkelijke arbeidsvoorwaarde voor uw medewerkers. Fietsen bevordert niet alleen de gezondheid, maar is ook kostenbesparend en de meest duurzame vervoersoplossing, omdat het CO2-neutraal is. Met de opkomst van e-bikes wordt fietsen naar het werk steeds populairder. Wij ondersteunen u bij het opstellen van een regeling, de implementatie van processen en het uitvoeren van beheer- en administratietaken.
  • Mobiliteitsbudget: Voor medewerkers die in aanmerking komen voor een leaseauto, maar hier liever van afzien, kunt u een aantrekkelijk alternatief bieden met het mobiliteitsbudget. Hiermee kan de medewerker zelf bepalen hoe die reist. Wij ondersteunen u bij het opstellen van een regeling, de implementatie van processen en het uitvoeren van beheer- en administratietaken.
  • Mobiliteitskaart: Wilt u uw medewerkers faciliteren met een mobiliteitskaart, maar toch grip houden op de kosten en de registratie daarvan? Wij bieden de mogelijkheid om een mobiliteitskaart te introduceren, ook in combinatie met een tankkaart. Hiermee heeft u alles vastgelegd in één systeem en toegang tot alle verplichte rapportages, zoals de CO2-rapportage. Wij ondersteunen u bij het opstellen van een regeling, de implementatie van processen en het uitvoeren van beheer- en administratietaken.
  • CO2-rapportageverplichting: Vanaf juli 2024 zijn bedrijven met meer dan 100 medewerkers verplicht om de CO2-uitstoot van medewerkers te registreren, inclusief uitstoot bij zakelijke reizen en woon-werkverkeer. Om ervoor te zorgen dat u aan alle regels voldoet, bieden wij een digitale oplossing waarmee al uw medewerkers ritten op de juiste wijze kunnen vastleggen en u kunt rapporteren. Wij ondersteunen u bij het opstellen van een regeling, de implementatie van processen en het uitvoeren van beheer- en administratietaken.

Onze kennis en expertise rondom zakelijke auto’s gaat verder; het draait om mobiliteitsoplossingen. Deze oplossingen zetten wij in om de doelstellingen van onze klanten te realiseren op het gebied van aantrekkelijk werkgeverschap, duurzaamheid en kostenreductie. Wij ondersteunen u bij het opstellen van een regeling, de implementatie van processen en het uitvoeren van beheer- en administratietaken.

Praat met een
van onze experts

Bent u op zoek naar ondersteuning en ideeën voor uw mobiele medewerkers, zoals technisch personeel, servicemonteurs of uw verkoopteam? Onze experts zijn volledig thuis in de wereld van mobiliteit.

Wij begrijpen als geen ander de uiteenlopende mobiliteitsbehoeften en bieden op maat gemaakte oplossingen voor uw organisatie. Of het nu gaat om strategisch advies, gespecialiseerde trainingen of het optimaliseren van uw wagenpark, wij zijn uw gids op deze reis.

Benieuwd hoe we samen de optimale route kunnen uitstippelen voor uw mobiliteitsuitdagingen?

Heb je een vraag?

Herman Vernooij

Fleetexpert

+31 (0)6 421 54 889

Mail

LinkedIn